onsdag 7 april 2010

Skibido!

Och vad skulle den rubriken då egentligen betyda? Jo, att jag är glad! Jag har känt sådan energi redan från att just ha öppnat ögonen. Jag tror på denna dag och hoppas att jag gör rätt i det!

Fick min webkamera igår, den har jag väntat på vill jag lova! Men sedan kom jag på... vad ska jag egentligen med den till?? Alla som jag pratar med, kan jag faktiskt träffa. Jag behöver ingen webkamera egentligen. Visserligen så kan barnen använda sig av den om de vill prata med deras morfar på msn. Det var ju bra! Då har jag inte köpt den förgäves ^^
Kan ju använda den nu också då Sandiland är i Vegas. Hoppas att hon då också har en så vi kan se varandra.

Gud så mycket bra musik jag har på datorn förövrigt! Älskar att lyssna på musik då jag är ensam, eller på en resa till Happis. Vad vore livet utan musiken? Den säger oss så himla mycket, och den får oss till att kunna generalisera till något som vi tidigare har upplevt till musiken, gamla minnen dvs.
Dock har man ju också låtar som påminner en om saker som man helst bara vill glömma. Minnen som får en att vilja spy, äcklad och allt vad det hör till.
Jag klarar inte av att lyssna till en Alice Dejay låt, då blir jag dålig. Skulle vilja radera minnet från den delen av min hårddisk.
Men jag antar att man inte kan fly från det som har varit, om än man hade velat. Men man kan försöka gömma det långt där bak, eller att ta itu med det som påverkar dig så negativt. Jag har inte gjort det, inte fullbordat det. Jag får helt enkelt leva med det bara.
Usch så kass jag började må nu. Men jag ska trycka tillbaka det, där jag inte behöver nå det. Jag ska inte bli nedbruten idag.

Såg en film igår med Beeestis... en skräckis som fick mig att se saker efteråt. Man skrämmer upp sig själv så mycket. Men det värsta som jag och Malin skrämt upp oss med, var en gång för flera herrans år sedan. Vi hade sett en film som var goe läskig. Jag vet inte riktigt om vi skulle sova sen eller om vi bara drog iväg till sovrummet för att testa oss själva. Men vi drog i alla fall täcket över våra huvuden och fick sedan för oss en massa saker, att någon drog i täcket, eller att någon stod vid sängen. Gud så jag skrek. Man hetsar sig själv. Usch då!

Nu ska jag ta en kopp kaffe till och sedan lite LEGO!
Jag vet, jag är som en annan snorunge! ^^

1 kommentar:

Johanna sa...

Absolut får du det! :)
Det är en röntgen för mitt högra knä, det knäpper och värker, så vi får se vad det visar!