tisdag 13 april 2010

Pissed off!

Idag har jag verkligen känt mig pissed! Jag trodde inte att dagen skulle få den sortens början. Himla skit och allt vad det nu finns!
Jag fick tillbaka 3 inlämningar idag. Yes trodde jag. Filmanalysen gick bra, VG, jag klagar inte. Men de två andra, inlärningen. Jag gjorde som vi skulle men det räckte tydligen inte, eller så är jag kanske bara ogillad som elev.... jag som inte ens står upp för det jag tycker, och säger ifrån. Jag fick IG på något som jag ändå hade gjort rätt.
Jag blev så less och arg att jag tog kontakt med en annan lärare för att fråga om läget och tog samtidigt upp det betyg som ändrades och som man inte får göra, om det inte är att höja ett betyg.
Jag väntar på svar för att se hur det ska tas om hand.
Varför ska jag bara se på då jag blir överkörd? Jag har gjort så hela mitt liv och kanske är det på tiden att jag inte finner mig i att ta skit utan att jag tar tag i problemet och löser det. I och för sig så har jag försökt llösa det, jag har mailat och frågat, försökt få feedback och klart för mig om vad som ska göras, hur...information. Men jag blir så besviken om och om igen. En lärare ska ta det på allvar, ge elever feedback, hjälp, stöd, råd och vägledning. Man ska inte ta på sig mer än man klarar av så att resta får lida för det. Kan inte hon komma på det själv efter att man frågat, tjatat så mycket?
Jag är ytterst besviken.
Kursen hade varit betydligt mer intressant om det hade varit en annan lärare, någon som får en till att vilja komma till lektionen för man blir så väl bemött och har så roligt utan att känna sådant enormt krav, ovis, förvirrad och utanför. Att ha n¨gon som får alla till att vilja göra något utav hela lektionen och uppgifter.
Jag vill bara spy innan jag går till nuvarande kurs.
1 lektion kvar, sen är det över... Då finns det bara 2 inlämningar kvar och sedan är det slut.
Finally!!

Jag är arg och det är tillåtet. Jag måste få spy av mig lite för annars kvävs jag...

1 kommentar:

Malin sa...

surt...