torsdag 1 april 2010

Snart dax att inta påsklov!

jag har endast en uppgift kvar att lämna in, innan jag känner lov för min del. Men det kan också hända att jag inte finner ro till att göra den nu. Men jag ska göra ett tappert försök.

En fråga; Hur har en lärare tänkt sig att man ska kunna jobba vidare på ett bra sätt om man inte får tillbaka de uppgifter man redan gjort? Jag kanske är helt ute och cyklar i mina tankar och tolkningar. Jag är goe less på att inte få svar på tal... Var står jag?
Jag trodde, så dum som man kanske är, att vi skulle få tillbaka innan lovet. Men nej nej, hon drar till blåkulla tydligen, som hon hade sagt på lektionen idag då en frågade om när hon skulle rätta uppgifterna. Nä, jag är less less less!

Imorgon ska det bli kul! Drar till en by med familjen och ska delta i pimpeltävling. Haha. Det är jätte roligt och det får mig att minnas gamla dagar... med farfar, farmor, kusinerna. Det var goda tider.
Känns så jobbigt att växa upp ibland då man tänker på hur man kan glida ifrån varandra och att kontakter kan brytas pga andra människor. Visserligen så har man sig själva att förlita sig på, sig själva att gå till. Vill jag ha kontakten kvar är det bara att jobba för det. Men ni vet alla hur jag är. Jag hoppas i alla fall det. Kanske ursäktar för allt jag inte gjort, men jag vill att ni ska förstå.
Jag är absolut ingen ängel, långt ifrån. Men jag är skör och osäker, därmed kan jag behöva bli mött på halva vägen.

Övrigt då?
Jag längtar till maj månad... inte bara för att jag fyller år då, utan för att Malin och jag hade tänkt styra upp något. Det är på tiden Malin! ^^ You, me, Sandra and some other people ^^

Nu ska jag gosa med lilla tösen innan hon ska i säng.

Hej hej!

1 kommentar:

Karolin sa...

Jag vet hur bra du kommer få det i påsk. Pimpeltävlingar eller pimpling i största allmänhet är ju vad som gör påsken, hoppas vädret är på er sida, här lyser solen med sin frånvaro. Glad Påsk :)