tisdag 8 september 2009

Prov och annat

Vill först börja med att säga att vi haft prov idag i kaptlet läkemedel, himla intressant ämne för det :) Kanske ska läsa till sjuksköterska ändå :) Vem vet.
Trodde dock att vi ändå skulle haft med lite av de avancerade frågorna, hur nedbrytning går till och hur läkemedelt verkar i kroppen, men icke det. Var lite synd så där va? :)
Det gick bra för mig i alla fall, jag har inget att klaga på.

Haft besök av en karl idag på skolan, minns inte vad han hette då jag är så himmla dålig på att hålla koll på namn ibalnd.
Han tog upp levnadssätt från olika delar i världen och visade även reportage som han själv har gjort då han rest.
Han är ju då en journalist :)
Himla intressant var det. Nu är man ännu en kunskap rikare.

Jag är less... Jag är less på att vara så här trött, det bryter ner min vardag fullständigt. Måste ta ett snack med min läkare för att kolla upp mina värden igen och så...
Men jag hatar att behöva springa till läkare, och alla dessa utgifter för att man dessutom har varit där, ska nog införskaffa mig ett sånt där kort, vet inte va de heter?
Man ska väl kunna gå gratis då man har varit där nog mycket om jag inte minns fel.

Nu... nu är det inte länge kvar till jag får komma mig till en annan läkare, yey! Jag är himla nyfiken på vad han har att säga, jag ser framemot måndag så innerligt.

Imorgon ska jag och älsklingen och titta på en bostadsrätt i bodsvedjan, vill ha hus så gärna, men det finns inga i vår prisklass, eller finns och finns, men man ska dessutom ha råd till att rusta upp dem också. Så jag antar att hus får vänta ännu lite. *grrr*

Nu ska jag ta mig en rök på det här, håller nog kanske inte så länge till :)


2 kommentarer:

Josefina sa...

Heter de inte högkostnads kort eller nå sånt tror ja... :)

Anonym sa...

sluta rök.