tisdag 22 september 2009

Sugar babe

En hård dag har passerat mig och jag mår inge vidare.
Det känns skönt däremot att äntligen kunna ha mod till att skriva här om att jag lider av struma, ingen större sjukdom, men den kan vara jobbig att leva med, även om jag inte har det värst.
Vissa kan tycka att man inte alltid ska blotta sig för allt och alla, vilket jag kan hålla med om också, men för mig känns det bra, och om ingen skulle blotta sin/sina sjukdomar, då hade det varit svårt för mig att veta om sara och våran gemensamma sjukdom, jag hade aldrig fått prata med någon djupt in i ämnet kanske, så jag är glad över att sara är så öppen och att vi bor i samma stad, känns jätte bra för mig att ha någon som förstår mig.

Jag har nästan somnat på skolan idag och jag blev som i trans, satt i mitt innersta och lyssnade på allt som hände där, fattade inte så mycket om vad som hände runt om mig, vilket var rätt läskigt...
Har haft i 1 veckas tid svårt att koppla saker och ting, läste igårkväll från medicin om hepatit och andra smittsamma sjukdomar, enkla ord som läkemedel kunde inte riktigt koppla, vad är ett läkemedel? Simpla grejer, vilket fick mig att tänka till, efter några stunders funderande på problemet.
Tänkte dra mig till VC och prata men samtidigt vill jag inte. Jag ogillar deras svar på att allt är som det ska, även om man själv känner att det INTE är bra.
Jag vet inte om jag bara haft en jobbig vecka och att jag därför har svårigheter just nu, man kan avvakta och se...

Livet leker med mig förövrigt och jag är så himla glad, inte alert, men glad.

Lyssnat på redovisning av Linda R och Sara I idag om afasi, himla intressant var det, och jag kände hur jag ville börja gråta en del gånger.
Jag tar in informationen och använder den med varsam omsorg, all information träffade mig rakt i hjärtat och jag kommer att bära med mig den informationen som de nämnde, resten av mitt liv.

Nu ska jag dra mig tillbaka och dricka mera kaffe...


1 kommentar:

sara sa...

Nejmen gud så du är gullig!, vad så kul att folk tog åt sig redovisningen så det inte bara vart grått och beigt typ. och struma ska man INTE skämmas för det är så oerhört VANLIGT faktiskt! men få personer får problem av sin struma tyvärr får en del det. Och även om vi har olika typer så är det samma princip! och läkare har INGEN RÄTT att säga allt är som det ska. kom ihåg att DU känner din kropp! sen om det handlar om struman eller annat var en annan femma. kanske bara ngn vitaminbrist också eller annat. sen är det så mkt i skolan nu så man blir lite vimsig och sånt men prata om din trötthet med dom däremot !=) KRam gumman!