onsdag 16 september 2009

Tack till er alla

för att ni bryr er och kanske lägger en tanke till mig lite då och då. :)

Vet ni vad jag skulle behöva?
Jag skulle behöva mig lite stake, lite stake till att våga ta för mig i livet, våga sticka ut, våga bli hörd.
Ofta så slår tanken mig;
Skulle jag kunna yttra mig i det här? Eller skulle det låta dumt? Tänk om någon annan tycker helt olika, eller att jag formulerat mig på ett fel sätt. Vad kan hända?

Därför är jag en sådan som mest bara lyssnar, men det är ju även en bra egenskap, att kunna lyssna till andra.
Det är jag bra på, en bra sida har jag då :)
Jag har så många fler att ge och visa för omvärlden och till de som jag tycker så mycket om, inte bara familj utan till vänner också.
Det finns vissa som jag känner så bra vibbar från och som jag på något sätt har en anknytning till.
Det är lustigt, kan inte riktigt förklara mig i den frågan om hur jag känner så starka band.
Att ha vänner är något som jag uppskattar, men jag är också som så att jag inte kan ha flera hundra vänner, nä, jag väljer mina vänner med omsorg och har gärna ett par få än många.
Men det vet de flesta också att jag känner.
Men att ha många bekanta är ju också bra, det är inget jag säger ifrån.

Jag mår bra idag... bättre än jag trodde.
Allt känns bara fin fint!


2 kommentarer:

Karolin sa...

Jag tror att man lär sig att ta för sig med tiden, eller jag tror att de flesta gör det, och nu när du börjat plugga kommer ditt självförtroende att växa och med ett självförtroende som växer lär man sig också att ens egen röst är värd att höras!

Jag tar för mig och tar plats nu än vad jag gjort förr. Detta kommer dock med ett pris-min otroliga självkritik, även om andra är nöjda vill jag hela tiden lyckas och bli lite bättre. Vara tip top på alla plan. Jag är riktigt imponerad på alla mammor (inklusive dig) som inte bara har sig själv att tänka på, utan även ansvarar för andra individer. Jag har knappt tid att ta hand om mig själv-ytterliggare ett pris man får betala när man är fröken duktig. Okej jag är medveten om att denna kommentar har spårat nu, men jag tror du förstår vad jag menar, även om du aldrig kommer vara den som talar högt så har du alltid andra saker i ditt liv som du kan vara stolt över!

sara sa...

du kanske har en spärr och behöver kanske bara en gång gå över den vad gäller exempelvis surra högt till oss alla i klassen sen märker du att , ingen ens reflekterade över det?, så kommer det sen !=) jag skulle behöva ha lite mer av det egenskaper du verkar ha att vara lite mjukare och lyssna, ( jag brukar som stå för allt ANNAT haha) och du.. vad kul att nån skrive rom sina bra sidor =) sällan man läser om det!mkt credit för det ! puss och kram!