söndag 14 mars 2010

Jag och det tekniska

Jag är bra på att skriva, jag är bra på att fixa det som jag måste och det som intresserar mig, men som när jag skulle länka igår till mitt bildspel... gah! Jag orkar inte hålla på och försöka. Har gjort det förut, med dåligt resultat. Det kanske bara är jag som är en aningens knäpp. Ni får helt enkelt tåla att länken är som den är.

David ligger och sover efter en natts festande. Hörde då han kom hem i alla fall. Tänkte på hur skönt det skulle bli för mig att få vakna upp och må bra. Även om det blev lite öl för mig också igår. Det var gott. Dessutom var jag inte helt ensam. Pratade med Sandra på skype, vilket var väldigt trevligt!
Sedan la jag mig i soffan och så på inte mindre än filmen Prinsessa. En svensk rulle. Mycket bra faktiskt om än jag inte gillar svenska filmer. Men tanken bakom den är god. Jag mådde lite dåligt över att se hur huvudrollen fick stå ut med både det ena och det andra. Fy f*n för elaka människor!

Jag har börjat planera inför kommande löner... Nu är det dax att skaffa sig en buffert och verkligen börja tänka på att spara in lite här och där. Jag önskar dessutom att jag hade nog med styrka till att kunna sluta röka. Jag vill ju faktiskt sluta, men var kommer det att sluta då jag bara efter ett dygn gråter av röksug??
Det som gör mig förbannad är att höra hur folk säger "Jenny, ska du inte ta och sluta röka? ... har slutat för 4 veckor sedan" Det är som om jag är så himla mycket sämre än den personen då. Det gör mig galen. Ärligt talat, och det är väl inte ofta någon hör mig säga detta, men just då vill jag bara skrika. Säga att jag inte är sämre än någon annan bara för att jag röker. Har jag rätt motivation så klarar jag också det.
Jag vet inte var mitt inre humör kommer ifrån...
På skolan sa jag något elakt också, för att jag kände droppen av irritation på en som gör mig en aning knäpp... Mår faktiskt dåligt av vad jag sa då. Även om jag ogillar personen så ska jag inte säga så...
Ber om ursäkt i mina tankar för mitt dumma uppförande...

Nu ska jag hälla i mig ännu mera kaffe och hoppas på att få någon ork till att duscha ^^ Vilka problem va??

1 kommentar:

Karolin sa...

Det är ju jätteolika hur lätt man har för att ta sig ur ett beroende. Vissa klara det galant, andra har mycket svårare. Beroenden är mycket genetik, vissa "ärver" ett beroende vilket gör det så mycket svårare. Du får hitta någon som kan sluta tillsammans med dig så ni kan peppa varandra. Och jag tror inte på att sluta på en gång, det är bättre att göra en nedtrappning, ta en dag i taget. Du fixar det säkert när du är redo!