onsdag 3 mars 2010

Trala la la

Så sitter man här igen.
Men jag är ju också en sådan som gillar att skriva. Jag skulle kunna ordbajsa i mängder om allt och ingenting.

Vi har endast skola på måndagar och torsdagar, vilket får övriga lediga dagar till att kännas som om man inte har något bättre för sig än att gå omkring som en zombie. Dock har jag fått mycket gjort i hemmet, men jag skulle även behöva göra lite skolarbeten klara. Rehab/hab är inlämnat i alla fall, 5 uppgifter som jag kastade iväg igårkväll. Nu ska jag bara invänta slutprov. Psykologin måste jag göra idag/ikväll och även analysera en film.
Jag känner lite så här i början av en kurs, att jag inte riktigt förstår meningen med vad jag ska göra. Men så är det alltid för mig i början, men sedan är det som om man inte förstår hur man har kunnat tänka i sådana banor då det är så uppenbart. Men det ska väl vara så med allt nytt. Då man tittar tillbaka är det som om man inte förstått hur man INTE kunnat fatta från början.
Invecklat?

Satt och tänkte igår på hur mycket vi fick handlat till barnen i finland då vi var där, men ändå så missade vi lite. Eller missade, vi blev lite snåla. Men Jonathan fick sig i alla fall Skila Sport jacka, Didriksons täckbyxa, stövlar. Yuna fick sig stövlar, vårjacka + byxa. Märket minns jag inte, men det var bra. David köpte sig ett par rejäla handskar. Allt detta för ca 1000 kr. Men jag hade planer på att köpa Jonathan ettvårställ också, samt att Yuna skulle få sig en overall. Jag tänker på att vara ekonomisk och köpa vinterkläder till nästa vinter. Dom hade ju så mycket rea. Hittade en Didriksons overall för 400 kr, Lassie overall för 300 kr. Jag blir galen av att vara i denna underbara butik. Skulle kunna handla för flera vintrar och vårar framöver, bara för att det är så billigt!

Nu ska jag dra mig tillbaka och drick kopp svart.

Imorgon... då börjar jag om.

Inga kommentarer: