torsdag 24 februari 2011

Ett schema


Startade igår med att bygga mitt schema för måltider och motion. Jag ska inte köra på stenhårt men jag behöver något att gå efter då dagarna är så olika varandra. Hungrig som en varg till att inte känna någon hunger överhuvudtaget. Därav behöver jag något att ständigt gå efter, få in "rutiner". Igår gick det faktiskt bra, men redan vid 19 tiden började hungern komma ikapp och det var svårt att kämpa emot. Jag vill intala mig själv att man bör inte äta efter kl 18 på kvällen. Men jag klarade mig och jag gjorde det bra. Idag känner jag mig ännu mer motiverad då jag klarade första dagen galant :) dock var jag inte ut mer än att gå till bussen, från bussen till skolan och vise verse. Men jag vill gärna ta det lugnt i början och fokusera på omställningen först. Nu är det ju inte så att jag anser mig själv vara tjock men jag måste ta över kontrollen och få min kropp till att inse att den behöver mat och i måttliga mängder. Jag har lyckats förr och jag ska göra det igen.


Imorgon blir det bus och ta iväg Linda G på festligheter då hon fyllde år i tisdags. Kan ännu inte avslöja vad det blir då jag vet att hon läser min blogg ;P
Men lite bilder kommer väl upp under helgens gång.
Ska ta och försöka få ihop musikvideon under helgen också. Har fått låna hem videokameran från skolan under helgen. Perrrrrfekt! Det sägs bli varmare dagar nu också, kanske man slipper frysa arslet av sig när man ska stå ute och ha tålamod...
På tal om det... Igår när jag gick från bussen till skolan, då - från ingenstans - började det bränna och sticka på nästippen. Oerhört ont gjorde det och jag tog händerna mot och höll resten av vägen. Idag ser jag att det fortfarande är lite små rött. Har jag förfrusit den? Var öm igår, men idag känner jag väl som ingen direkt skillnad. Det är då typiskt i alla fall. Ska ta och köpa mig en halsduk som jag kan dra upp över näsan.
Nu ska jag fortsätta med lite skolarbeten.


Inga kommentarer: