måndag 21 februari 2011

Operation Musikvideo



Idag har jag påbörjat min musikvideo i kursen rörlig bild. Jag tror att den kan bli riktigt bra :) Jag har varit ute idag och filmat tillsammans med Linda G och jag tycker vi fick många bra klipp som kan användas. Jag är helnöjd än så länge. Låten är Far from home med Five finger death punch och finns här ovan. Videon är en "fan made video", men väldigt gripande.

Idag
Dagen började med att jag "försov" mig. Kan kanske inte klassas som det då jag ändå hade 1 timme på mig att göra mig klar för att gå med Jonathan till bussen. Men jag är en väldigt lugn tjej och vill inte stressa. Jag vill kunna avnjuta inte bara en, utan gärna tre koppar kaffe, i lugn och ro medans jag ser en stund på TV. Nu vaknade jag kl. 06.40 och kände att jag minst sagt var tvungen att kasta mig in i duschen på en gång för att hinna med allt innan kl. 07.43, då min och Jonathans buss går. Men det gick bra ändå och jag stressade inte så mycket.
Väl på skolan gick jag igenom handlingen i´till videon, gick igenom vinklar, ljussättning, tid, beräkningar etc. Det är inte så "bara" att göra en film... Det krävs mer än en kamera för att få det hela till att gå ihop. När jag väl är färdig med den och jag anser att den är nog bra, kommer den att visas även för er. :)

Smisk ja... jo, jag har läst det nu... två gånger. Är det så att jag ordagrant får smisk?? haha... ja ni. Vad kan jag ha gjort för att förtjäna det då? Ingen som vet, ingen som vet? Får nog suga på den ännu ett tag.

Dagen har varit bra i stora hela... inga motgångar. Jag är helnöjd!

Igår gjorde jag en "25 spontana svar på saker ni kanske inte vet om mig", på FB. Så här löd dem:


25 spontana svar...



1. Älskar kaffe och en cigg på morgonen

2. Samlar på trosor

3. Biter mig i läppen då jag e nervös eller rastlös

4. Älskar at bada badkar med varmt vatten och bubblor, sitter i 5 min och kliver sen upp

5. Måste ha TV:n på när jag gör skolarbeten

6. Kan ha ett hett temperament på morgonen

7. Vågar inte sluta röka för jag e rädd för mig sj för hur jag kan bli

8. Gillar gamla barnfilmer

9. My little pony e en av dom

10. E fortfarande i kiss och bajs åldern ;P

11. Gillar att bli struken med Topz

12. Jag e inte så oskyldig som jag ser ut

13. E en "Traderaholic"

14. Har enförmåga att "leva mig in" i saker som folk pratar om (mima till va folk säger)

15. Gråter när ingen ser

16. Äter aldrig frukost

17. E mer ego än va många kanske tror

18. Jag har färgperioder

19. Skådespelar och modellerfaren

20. Samlar på kvitton för 1 helt år

21. Har stenkoll på alla viktiga papper

22. Faceook beroende... DAHHH!

23. Svär himlar NÄSTAN aldrig

24. Första ciggen i mitt liv var när jag var 10 år :S

25. I fyllan kan jag upptäcka mig sj, tala till mig sj på toaletten

Har kommit på en hel del andra saker som jag har suttit och fnissat åt idag. :) Jag är och har mer lustiga och knäppa sidor än vad ni kan tro ;P

Ha en fin kväll allihop!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var super kul men kallt! Vet att du kommer göra en skita bra musikvideo=) För du är bääst! Puss och kram / Linda