söndag 14 februari 2016

Utebliven träning idag

Idag blev det en ofrivillig vilodag.
Var på språng mesta delen av dagen och när man väl kom sig hem var det bara att svida om och gå ut för att skotta gården medan mannen tog hand om matlagningen.
Tog dessvärre inte hela gården och det får mig att sitta och grubbla. Gillar inte att lämna något som inte är färdigt. Men klockan är mycket nu och jag känner för att bara sitta ned och ta det lugnt.
Men kroppen vill inte riktigt. Känner hur suget efter att få hålla kroppen i sysselsättning, näst intill tar över.
Men vilodag är bra. Men det blev för mycket av det goda igår hos vänner.
Nu kommer en ny vecka och jag har lovat mig själv nu att slisk inte är något för mig. Måste hålla mig ifrån det annars får jag bara dåligt samvete. Då är det bättre att ta ett glas vatten, cola zero eller en smörgås. Jag är bara för svag ibland för sånt där med fika.
Men jag vet också att jag är ruskigt duktig på att hålla mig från sånt då jag väl bestämt mig. Därför tror jag också att jag kan sluta röka när tiden väl är mogen. Jag hoppas i varje fall det. Skulle vara skönt att slippa plågas fruktansvärt pga en sådan dum sak. Det borde vara så enkelt då man tänker på alla nackdelar.

Nåja, den dagen, den tjorven.

Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer: