onsdag 10 februari 2016

Jag kan, bara jag vill

Dagens träningspass var grymt!
Körde rumpa och armar idag och jag ökade vikterna. Tog 12 kg och kunde köra 10 reps och 3 set. Visserligen fick jag hjälpa till lite med kroppen men jag tycker inte att det gör något. Så länge jag inte skadar mig själv så anser jag inte att det är några problem eller fel. Jag har inget mellanting och därför blev det 12 kg. Måste kolla med min bekanta om han hade något så jag kommer ner på 10 kg i alla fall.
Men jag tyckte det kändes grymt att kunna köra så pass. Får varva nu med 8 och 12 tills jag fått tag i mer vikter. Kan vara bra att köra tidigare vikter också då man ökar. Men stretcha är A och O. Jag är urusel på det för jag glömmer alltid bort. Förr eller senare kommer jag få sota för att jag varit dålig på den biten. Det är ju bland det viktigaste.
Den dagen den sorgen får jag väl säga.

All träning är verkligen en utmaning för min rygg. Det känns att den är klen och att jag har problem med den.
Skulle behöva räta upp den med en planka ;)

Nu sitter jag med Milo i soffan och känner hur trött jag blev. Det är bara att ta sig i kragen och sluta såsa.

Ha det!

Inga kommentarer: