torsdag 4 februari 2016

Vilodag

Idag tror jag bestämt att det är vilodag för fröken. Det känns ärligt talat jobbigt med vilodagar. Känns direkt att man saknar något i vardagen och jag får lite dåligt samvete. Sen är jag väl kanske lite rädd att komma ur rullning en och att jag inte ska ta mig tillbaka. Men jag vet att mina muskler behöver få vila och jag tror att det var därför som jag var så sjukligt trött igår. Kroppen sa emot och vill vila helt enkelt. Men det är så kul och då är det svårt att låta bli.
Men nu måste jag lyssna till min egna kropp och låta den ta igen sig.
Det kommer fler dagar.

Är fortfarande dålig på att dela upp vad jag ska träna. Men igår tog jag första steget och tränade armar och rumpa.
Imorgon får det bli mage och ben då. Kan inte ännu köra specifika delar som biceps, triceps osv. Ni får nöja er med att jag är amatör av dess like. ;)
Kommer bli många pass med Milo nu när min man åkt på jobb. Men det gör inget. Milo gillar när jag tränar och vi kan varva med dans. Det gillar han, oftast i alla fall.
Blir det fint väder kanske vi skippar träningen och tar en lång promenad istället. Det är nyttigt för själen.

Idag blir det panerad fisk till middag. Oj så gott! Längtar redan! Och jag får min älskade broccolimix. Kan inte få nog av den!! :)

Nu ska unge herr Malm få vila lite.

Ha en bra torsdag!

Inga kommentarer: