fredag 8 oktober 2010

Bara något

Vände mig om för ett ögonblick
fann mig i en annan värld
Från en stund av varma vindar
hade snabbt blivit kalla
Löven hade färgats gula
och de vackra blommorna har nu dött
Tiden sprang fort förbi mig
jag ville stanna tiden för en sekund
men jag hade inte den makten
Löv virvlade runt mig
jag blev yr och föll omkull
Kvar låg jag med mina tankar
på den tid som hade gått förbi
Allt det som hade hunnit hända
allt det som nu bara var minnen
Tid är det som vi ska bevara
allt ska vi spara i vårat inre
Det vi gjort kommer förbi
vi lär oss och utvecklas
Tom i blicken och vill bara vara
vara i den stunden, med tankar
Isande vindar har nu kommit med snön
som sakta faller mot marken
Allt eftersom tid går
blir jag täckt av den
Jag vill inte missa stunden
med allt det underbara att se
Stjärnorna som ger mig en glimt
en gnista av förundran
Livet gav mig allt som jag någonsin önskat
jag har levt gott
Med ett sista andetag innan kylan tog över
var det er jag tänkte på

Inga kommentarer: