tisdag 12 oktober 2010

......

Ögonen var blanka och nära till att tårar ville rinna
jag visste redan innan att det var över
Känslan av att något var fel
att du var ledsen och arg
Jag visste vad det var
men jag ville inget säga
I rädsla för att få dig att tappa kontrollen
att få dig falla djupt ner i sorg
Jag ville inte höra dig gråta på nätterna
inte höra dig kippa efter andan
Vad var jag för en människa
som inte ville att hon skulle få det ur sig?
Ville jag kanske inte känna sorgen med henne
eller var jag rädd för att känna den?
En distans människor emellan
och en sorg samlad med hat
En cirkel som brutits
en cirkel av tillit och kärlek
Krossad tidsrum
vandrande själar med tomhet i blick
Tid som går
men ingen tid som läker sår
Brustna hjärtan och minnet lever vidare
jag minns inte längre den du var

Inga kommentarer: