onsdag 13 oktober 2010

When you´re gone

Tystnaden omger mig i mörkret
försöker fly iväg från verkligheten
Smärtan tar över och jag faller i gråt
det gör så ont att jag inte kan andas
Jag kväver min lust till att skrika
biter i min näve så att jag blöder
Gud har lämnat min sida
tagit dig ifrån mig
I min spegelbild ser jag en tom själ
som har blivit berövad en ängel
Hjärtat som stryper blodtillförseln
det slår ojämnt och hårt
Försöker se mig om efter en utväg
en väg ut från smärtan och saknaden
Ett liv utan dig är ingenting
varför leva om jag ändå är död
Fattar ett tag om det vassa bladet
vill inte tänka eller känna mer
Blod strömmar sakta längs handleden
en smärta som är lindrande
Framför mig står du nu
med en hand som är utsträckt
Du vill ta emot mig
ta mig till din värld
På ett ögonblick och det är nu över
tillbaka drogs jag till min värld
Känner hur jag får tillbaka livet
och du släppte mig
Tillbaka i livet med sorgen igen
jag vet nu att jag har en plats här
Men jag vet att vi möts igen
och då varar det förevigt

Inga kommentarer: