måndag 4 oktober 2010

Vanlig nervositet

Känner hur jag har en klump i magen. Imorgon ska vi redovisa vårat arbete om socialdemokraterna... ett brett ämne dvs. Jag kan väl glädjas åt att jag delar arbetet med Linda G och Linnea W, dessutom har jag det minsta att redovisa. Men det känns ändå, i sin vanliga ordning. Det enda som nu skiljer dessa senaste gånger, är att jag inte längre blir illamående. Det är nästan så jag har spytt dagen innan. Nu känner jag endast klumpen och fjärilarna som flyger omkring och gör mig nervös. Jag vet att det kommer att gå bra, oavsett. Att jag ändå ger mig själv den viljan till att göra det och att inte smita, det är värt mycket för mig själv. Kommer vara enormt skönt när det är över!!
Dock är det nog inte det enda som jag kommer måsta prata inför klass... vi har även svenska b imorgon. Vilket betyder "pratstund" i slutet av lektionen. Jag vet att det är med välvilja som lärarna vill att man vågar stå och prata inför de andra. Men jag får hjärtklappning när jag vet att det snart är min tur, eller att jag kanske blir vald till att läsa något högt inför de andra.
Visst låter jag som ett litet barn :D Men det är så ibland, att man inte vill göra allt.
Men jag vet att det går bra, det har det gjort alla de andra gånger som jag har redovisat.

Har suttit med engelskan i någon timme. Nu har man nästan skavsår :S
Men jag har nu endast de uppgifter om att lyssna på skivan och skriva sammanfattning. Det känns som den enklaste delen i allt. Utom att prata då...
Kändes grymt skönt att tala med Bernard sist, då jag läste A kursen. Han var enormt trevlig och gav mig mycket beröm för min engelska. :D Det uppskattas alltid!

Har ännu inte fått något svar från Lotta, där jag har skrivit och frågat mig för om lika förlag som jag kan vända mig till med mina texter. Jag hoppas få svar snart så jag kan ta itu med min ( förhoppningsvis ) framtid.

I helgen blir det förövrig parmiddag hemma hos oss. Det ska bli trevligt!!

Nu har jag ett mål i sikte, att tappa 5 kg till söndag. Jag hoppas att jag lyckas! Har joggat nu några dagar... men jag tror att promenad ger mig mer. Om än det kan vara skönt att ta ut sig lite också. Men man kan ju alltid springa lite emellan. Det ska jag göra :D
Ska troligtvis börja promenera till min mamma dagligen, fram och tillbaka. Måste vara 1 mil fram och tillbaka. Det är en bra sträcka.

Nåväl, nu ska jag ta med mig mina anteckningar upp i sängen och läsa lite innan John Blund kommer :D

Inga kommentarer: