torsdag 7 oktober 2010

Jenny Maria Bergenstråle


Fullständigt namn: Jenny Maria Bergenstråle

Ålder: 24

Bor: Boden

Längd: 165 cm

Vikt ( ärligt ): 55 kg

Status: Förlovad

Familj: Jonathan 6 år och Yuna snart 4 år, samt fästman David 30 år

Intressen: Fotografera allt mellan A - Ö, skriva, vara med familj och vänner, shoppa, musik mm.

Favorit musik: Jag gillar det mesta, allt från dansband - hårdrock :D

Favorit artist: Gwen Stefani, kommer nog alltid att vara

Favorit bok: Oj, det är många... älskar Lotta Thells böcker, Flickan från ovan, Fråga Alice mfl.

Favorit maträtt: Älskar palt.. få saker slår den norrländska palten :D

Vad tänker du om livet, eller bara allmänt: Livet är underligt, både på gott och ont. Jag anser att för många i världen får utstå mycket. Svält, dödsfall, olyckor mm. Det är hemskt. I mitt huvud finns det mycket att gräva i och jag tror att jag därför skulle passa bra som författare eller bara en krönikör :D Tankar är värdefulla och jag tror det är nyttigt att få säga sitt, och även att andra ska få ta del av hur andra tänker, känner.

Vad skulle du förändra om du kunde: Jag skulle förändrat mycket. Se till att de som har det dåligt, skulle få det bra. Alla ska kunna leva med tak över huvudet, mat i magen och att slippa leva sina liv i rädsla eller att inte veta hur nästa dag ser ut. Ska de få mat, hur ska de kunna klara sig. Jag skulle vilja se till att de rika knösarna fick känna hur det är att leva ett Svensson liv. Att vi inte får det till att gå ihop alltid. Jag skulle vilja att vi alla strävade efter samma sak, så vi kunde gemensamt skapa det.

Vad vill du bli: Jag vet inte. Jag trodde att jag visste vad jag ville ha som yrke. Nu är jag inte lika säker längre. Jag vill kunna utvecklas själv som person, samtidigt som jag gör något som jag brinner för.

Drömmar som ung: Då ville jag bli modell och Isprinsessa :D Modell grejen har jag fått prova, vilket jag tyckte var enormt kul... även om jag alltid krävde för mycket av mig själv.

Beskriv dig själv: Jag är en helt vanlig tjej med livsgnista. Jag är enormt djup i tänkande och känslor. Snäll, omtänksam, sätter de som betyder mycket för mig, främst. Tänker först och främst på dem. Jag vill att alla ska ha det bra. Jag är oerhört blyg och avvaktar gärna innan jag tar ett steg. Älskar att älska.. :D Visst har jag svaga sidor också, jag gråter, jag är arg ( även om man inte kan tro det ) alla måste få kunna känna det som gör ont, det som gör en glad, det som gör en arg.

Vad har du lärt dig det senaste året: Jag har lärt mig enormt mycket om mig själv, jag har dessutom fått mycket hjälp av många som funnits omkring mig. Jag har vuxit som människa, i mig själv. Att inte låta negativa människor få ta min energi och att jag inte ska ta till mig för mycket av andras problem, det blir bara ett problem för mig.

Detta är jag... gillar du mig inte, då får det vara!

Inga kommentarer: