lördag 9 oktober 2010

En annan dikt

Som barn lekte vi bland träden och ängarna
där vi kunde springa utan skor på mjukt gräs
Skratt ekade i den enorma atmosfär som vi befann oss i
en värld som fanns just då, bara för oss
Tid var oändlig och den var vår att ta vara på
stunden som fick allt annat till att stanna upp
Det var vi som existerade i en orörd värld
som skulle till att bli vår egen
Himlens blåa färg som snurrade tillsammans med oss i en dans
solen som fick oss känna värme och fullständighet
Rysningarna som drogs genom hela min kropp när du rörde vid mig
Fjärilar i magen när dina ögon mötte mina
Blickar som rörde i djupet av min själ
som såg mig för den jag var
Fingarna som sakta strök genom mitt hår
strået som du kittlade mig i ansiktet med
Vi låg i det höga gräset och fann en plats
där vi två kunde få vara med varandra
Det fanns inga hinder till kärlek
inga rätt och inga fel
Det var du och jag
på våra villkor
I en ändlös värld

Inga kommentarer: