torsdag 21 januari 2016

Avskyr infall

Det värsta som finns för mig när jag går in för något helhjärtat är när onyttiga infall slår mig hårt i huvudet. Jag blir sugen på allt onyttigt och jag har väldigt svårt för att slå bort det där suget. Det är lätt att säga till andra att "stå emot, du kommer bara ha ångest sedan." Men när det kommer till en själv så vet man precis hur svårt det är. Ens egna råd och goda ord existerar inte. Det är bara suget som finns och den stora längtan att få äta något riktigt sliskigt.
Men för att vara jag så skötte jag mitt begär hyfsat bra idag. Vanligtvis när jag känner att jag "syndat", tagit en chokladbit eller något liknande, då ser inte jag det som en liten munsbit och att det får räcka så. Min inställning är ungefär;"ja, nu är det kört, nu kan jag lika väl trycka resten också. Lika väl att gå all in nu när jag ändå gjort ett snedsteg!!" Helt fel!
Men förhoppningsvis så kan jag nu försöka ändra på min syn till den där enda lilla godsaken.

Borde se över mitt schema och göra det mer fullkomligt. Just nu kör jag det mesta och har inte dagar för exempelvis rygg och mage, för att andra dagen köra rumpa och rygg. Som jag förstått det så ska man inte köra helkropp utan fokusera på olika delar, dag för dag.
Hmm... vad kostar en PT? ;P
Är så sjukligt dålig på allt det här. Men ständigt lär man sig väl något nytt.
Jag har ju börjat kunna laga ordentlig mat och det är ju helt fantastiskt! Men ännu så avskyr jag matlagning! :P

Nåja, upp före tuppen imorgon då mina syskonbarn kommer att stå utanför dörren strax innan 07. Ibland är jag allt bra snäll. :)

Sov gott!

Inga kommentarer: