tisdag 19 januari 2016

Träningsdag, äntligen!



Har varit och lämnat Milo på dagis nyligen. Sitter i soffan med en kopp kaffe och förbereder mig mentalt för att ta bussen in till stan. Det är så sjukligt kallt ute, -30 grader om jag ska vara mer exakt.
Tyvärr måste jag till stan för att handla inför middagen idag. Ska ge mig på att göra en thaigryta med nudlar. Det ska bli intressant ;)
Mer intressant är om barnen äter det. Det är inte bara jobbigt att tänka nytt och nyttigt, det ska vara så att barnen också vill äta det som dukas fram. Och det är inte alltid det lättaste. Självklart vill man slippa göra två olika rätter. 
Vi får se om jag lyckas.

Ska dra fram pilatesbollen sen och pröva den. Har aldrig tränat med en sådan tidigare. Blir antagligen att googla fram några bra övningar då. 
Har även tänkt börja använda mig av ett "spel" som vi har till vårt Xbox 360. Har använt det för några år sedan och det var riktigt bra faktiskt. 
Tänk så mycket resurser och träningsredskap jag faktiskt hade att tillgå :) har inte behövt köpa något nytt, ännu. Sen vet jag ju också att det finns mycket i hemmet, vardagliga ting, som man kan använda. 

Nåja, nu göra sig klar för en vända på stan!
Ta hand om er! <3

Inga kommentarer: