torsdag 14 januari 2016

Paltkoma :/


God och glad, utan kexchoklad.
Bilden är tagen för någon dag sen men jag gillar ju bilder till en text :)

Idag blev det ingen vidare nyttig middag eftersom min mormor bjöd på palt.
Det år något jag är svag för när det kommer till mat.
Men nu blir det inte palt på lääänge hoppas jag. Känner att jag måste ge järnet imorgon för att sen ta igen mig lite. Om jag kan. Har jag samma känsla som jag har nu så klarar jag väl inte en vila under helgen ;) får kanske vila lördag och måndag om det blir påfrestande :)

Skulle behöva sola också. Känner mig riktigt blek och som bilden ovan visar så syns det. Dessutom känner man sig alltid en aning fräschare av lite färg nu när det är så mörkt och kallt ute.

Är det någon som har något bra tips på såser som man kan göra av turkisk yoghurt? Jag tar gärna emot recept samt recept på god och nyttig mat :)

Tack och hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Turkisk yoghurt 500 gr
4 vitlöksklyftor
1 tsk sambal oelek
Salt o peppar
Och lite honung

Mums mums / Anna