onsdag 3 juni 2009

Plastic isn´t always fantastic

Varför se ut som en himla barbie docka, med blont hår (nästan vitt), silikon bröst som är för oproportionerliga för ens kropp, och hela kittet?
Eller alla dessa affischer som hänger överallt i städerna, det får flickor till att börja fundera på deras kroppar, är det så man ska se ut, ska jag behöva svälta mig själv för att vara vacker och synas?
Jag förstår inte hur en kille vill ha det där?Är inte äkta vara det bästa? Eller är det så att, ju mer plastig du är, desto hetare är du?
Ta mig inte fel i denna fråga, jag tycker att det är upp till var och en om man vill ändra på sin kropp eller utseende, men måste det gå till överdrift?
Ska det inte få finnas ens en gnutta kvar av vem du egentligen är, och hur du egentligen ser ut?Vi alla är ju unika på så många olika sätt.
Det är som sagt upp till var och en hur de vill göra med sina kroppar, men jag tycker bara att det börjar gå för långt.
Man har inte ett "perfekt" utseende bara för att man ser plastik ut, det gör en bara att se mer ut som en docka, vilket inte är naturligt för fem öre.
Nä, tjejer, glöm det som visas på affischerna runt om i stan, så behöver man inte se ut.Du är precis lika fin som du är, och det gör du med din egna utsrålning och din alldeles unika personlighet.!

Inga kommentarer: