onsdag 30 mars 2011

CoUlD tHiS bE fOr ReAl?


"Ord är inte tillräckliga för att kunna beskriva denna känslan"


Skrev ett inlägg tidigare idag... kanske till och med inatt? Minns inte och jag har svaårt att komma ihåg att det ens har skrivits. Jag blev lika nyfiken som andra, tills jag kände igen vissa delar ur inlägget. Då kopplade det till hjärnkontoret. Läskigt värre! Dagen har varit full av "syner" och sådant som jag tycker mig ha hört eller sett, ända tills jag fått svar om att inget hänt eller dylikt. Fick tabletter som skulle kunna hjälpa mig en bit på vägen. Kände först att jag inte ville ta, inte ens en halv. När det kommer till tabletter, oavsett om det är panodil eller annat, spelar ingen roll. Jag tycker bara inte om tabletter eller medicin överhuvudtaget. Men efter mycket övervägande och att jag dessutom slumrade till på opassande ställe, beslutade jag mig för att prova ta en halv tablett. Nu, efter ca 2 tim, känner jag hur ett enormt lugn har sjunkit sig över mig, lindat in mig som i bomull. Mjuk och härligt. Jag njuter av varje gäspning och ser nu framemot en natts sömn. Imorgon är det heldag som gäller och jag kan behöva all sömn jag kan komma åt.


Jag vet att jag - om några dagar - kommer att se tillbaka och inse att jag varit sjuk. Kommer börja fundera på hur jag har orkat och klarat mig. Men vänner och familj är desom hjälpt mig. Bloggen har hjälpt mig att förmedla känslor, men inte till den grad som jag kanske talat om för min familj och vänner. Men det är skönt att få kunna visa andra att vi alla är inte mer än mänskliga. Varför ska vi skämmas för att vi ibland mår dåligt? Är det sundare att bära på det och låta det växa inuti dig? Det finns gränser hos mig om vad jag väljer att dela med mig av, och finns det då någon som är bekant till mig, kan han/hon fråga mig personligen. Det finns massor av underbara människor i vår värld, det är dock svårare att finna dom. Männsikor kan vara enormt vidriga och egoistiska. De kan inte se annat än de skvaller om andra eller deras problem. Att gotta sig i andras smärta! Vad är det för människor? Jag väljer mina "offer" med omsorg i alla fall :) Måste få lägga upp kommentaren som Sandra S skickat till inlägg "SoMeTiMeS", blir så glad att människor tar till och uppskattar ens ord och mig som människa...:


"Det känns så skönt att du är en sån otroligt bra person och du har så lätt att förstå alla dom där jobbiga dagarna man kan ha. Jag är glad att jag skriver mina känslor här på bloggen, varför ska jag ljuga om hur man mår. Min blogg har gett mig mycket stöd när jag inte haft de så lätt. Tack vad gullig du är som säger såna fina saker, ibland önskade jag att man kunde få se sig själv från någons annans ögon :) Tror den sista tiden har gjort mig starkare och vågar visa hur jag känner vill inte och tänker inte ta nån skit nå längre om folk inte gillar mig eller min personlighet så behöver dom inte bry sig eller vara med mig. Det finns så mycket skit snack men jag har börjat tänka så här och det är att dom som snackar skit är bara avensjuka eller svartsjuka på mig. ^^ Dina ord värmer väldigt mycket ska du veta, är inte varje dag man hör från någon man är ytligt bekant med såna fina ord så jag värderar dina ord väldigt högt! :) Vad kul att se att du gillade mitt inlägga tycker du och alla andra är värd att få läsa lite roliga sker! Många kramar till dig från mig <3"


Tack Sandra för de orden! @-;--


Nä, nu blir det en rök och sedan somnar jag nog kanske i trappen påväg upp... :

1 kommentar:

Sandra sa...

Hoppas du får den sömn du behöver så du orkar med dina dag i morgon :P Håller med dig när det gäller mediciner om jag får välja så vilja inte ta nåt alls men ibland måste man göra det för att vara snäll med kroppen så man får vila! : )

Vad glad jag blir att se att du blir glad över mina ord till dig, det stärker mig att veta att uppskattar det. ^^ Du är en väldigt unik person, hoppas verkligen att allt kommer gå bra för dig! Kram --<-@