onsdag 2 mars 2011

@ Home

Idag har jag fått jobba hemifrån med min musikvideo. Hade först tänkt åka till skolan och sitta med den där, men det blev inte så. Dock har jag ännu inte börjat sitta och pilla på den då datorn var nära att krascha. Så det blev en extern hårddisk och tömma den på bilder, filmer och viktiga dokument för att sedan installera om Windows. Det var nog lika bra med tanke på att jag har känt stress över att få bilder och andra minnen till en säkrare plats. Men nu är dom i säkerhet och jag kan slappna av. Nu ska det bara installeras program så kan jag börja. Vi får se hur jag klarar av det när David åker på jobb från kl. 14.30 - 21.00. Men jag har installerat förr och det kan inte vara så olika mellan alla program :)

Igår var en jobbig dag. Jag hade ett sms kvar att läsa från måndagen och jag tog tjuren vid hornen och öppnade det. För varje ord och mening i det blev jag alltmer förbannad, ledsen och full av avsky. Men jag är tydligen mer vuxen och tänker därmed inte lägga min energi till att tänka på personen i fråga. Jag vänder klacken mot och ser mig inte om. Även om det finns en anledning till att ta itu med det och ställa personen mot väggen. Men jag anser att jag har viktigare saker att lägga energi på än det. För jag vet att det inte är värt mödan.
Och därmed sätter jag punkt på det ämnet.

Min 8:e dag nu och jag känner mig piggare och "hälsosammare". :) Det känns bra och jag mår bra, det är det viktigaste för mig!
Hade en sjuk dröm om att jag hade en påse Polly undangömd och att jag av misstag hittade den och åt den på ett kick. Tror ni jag var något sugen på Polly när jag vaknade? Jooo... Jenny kunde känna snålvattnet rinna i mungipan ;)

Nu ska jag ta mig en kopp svart och en rök!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du klarar allt som kommer i din väg för du är så sjukt stark, även fast du ibland tvivlar! Och polly är gott =) Fst inte när dom blivit lite gamla, då är dom så sega och hårda...Love dig! // Pärlan