torsdag 17 mars 2011

Den utan titel


Har ännu inte tagit steget att ringa vårdcentralen... det sitter långt inne att göra ett besök. Det känns som om jag har fått alldeles för många dåliga svar på prover i alla de olika formerna. Men samtidigt är det bra att få något konstaterat och inte att man endast går omkring som i en annan värld och slåss med allt som finns här uppe *pekar mot huvudet*

Jag kan inte ha sett intresserad ut för fem öre, när vi satt och lyssnade på redovisningarna under historia lektionen imorse. Jag tyckte faktiskt att det var intressant, speciellt det som Kim tog upp om rymdkapplöpningen. Men mitt huvud ville inte hänga med och blicken flackade mellan golv, Kim, skrivbord, min väska, mina lappar... allt annat än att fokusera på det som han sa. Jag ska ta och skriva till honom och be om ursäkt.

Under lektionen sa jag inte mer än "Jo det tycker jag att vi tar", när vi skulle välja ut 5 bilder att "spara till framtiden". Vilka bilder vi hade valt som skulle representera vår historia.

Min lärare, underbara Ingela, hon känner till att som tynger mig. Nästan allt. Det har ju kommit till att innefatta mer grejer efter vårt samtal. Men jag känner att jag inte vill ta upp det också. Känns som om jag bara kommer med ursäkter och jag vill inte vara den personen. Hon har ändå haft gott överseende och försökt att få mig tänka positivt och att inte stressa. Men jag vill ha lite press för att inte lägga mig ned och djupt falla in i tankar... Jag behöver motivation.

Suuuck.

Jag ska inte prata om detta hela tiden. Det är nog inte bra att dra upp det på nytt ständigt.


Har inte gjort så ofantligt mycket idag, fastän vi har varit på skolan hela dagen. Eftermiddagen blev sittandes framför datorn och redigera bilder. Blev inbjuden av min lärare att även komma med på kvällskurser då detta kan hjälpa mig att komma bort ett tag från "stressen som pågår i mitt huvud", att jag kan fokusera lite mer på mitt intresse och även studier. Enormt tacksam är jag att han frågade :) Han är som rar, även om han kan vara lite knepig emellanåt. :D


Nu ska jag hälla i mig en massa kaffe för att sen ge mig av...

Inga kommentarer: