torsdag 31 mars 2011

Vi är som kameleonter

I vår spegelbild kan vi inte se

det mörker som gömmer sig inuti


Det smärtar mig att läsa det jag nyss läste... Det är som att läsa från ens egna innersta tankar. Det gör så himla ont. Fick dessutom enorma flashbacks till något som smärtar mest. Något som togs ifrån mig i yngre dagar. Försöker nu tvinga bort alla hemska minnen, försöker ta död på dem. De kan inte infinna sig i mitt liv nu när det är nog jobbigt. Jag behöver inte det här också. Särskilt inte nu...


Det som ni andra tycker att ni ser, det är endast en fasad som vi skapar i hopp om att skydda det hemska, mörka hemligeheterna som vi bär. Våra enorma sår som aldrig tycks läka. För tid läker ALDRIG sår. De kan lindras och vara lättare att hantera. Men de kommer aldrig att försvinna. Vi kommer alltid att bära de med oss, ända in i graven.


Positivt inlägg va?


Nu över till dagen...


Dagen har varit bättre än förväntad och jag har fått mycket gjort. Känns enormt skönt och jag har varit på bra humör hela tiden... Är det möjligtvis så att sömntabletten gjorde bra jobb? :) Så kan det vara! Känner mig enormt pigg för ovanlighetens skull.

Jag har inte suttit still och tänkt på allt elände... har varit för upptagen och hållt igång, att jag inte hunnit tänka. Alla dagar skulle vara som denna med andra ord!


Imorgon ser det ut att bli heldag igen... Ja! Då håller jag mig i bättre fokus med andra ord.


Har suttit och sett hockeyn ikväll... Sorry Agnes :S Men det var ganska spännande :) SAIK slog ut Luleå... vilket jag inte kan kommentera då jag inte är något hockey fan. Håller mig helst neutral i den frågan. Speciellt då det finns folk som hetsar upp sig så enormt OM man skulle rpåka gilla ett helt annat lag. Hmm... Jaja, jag bryr mig inte. Skiter fullständigt i vilket. Det är ju ändå tur att smaken är som baken... annars hade det varit grymt grått och trist.


Snart Big brother.... så jag säger puss oc hej!

Inga kommentarer: