söndag 20 mars 2011

Happy Happy Birthday!

Happy Happy Birthday
Olivia Tyra Jenny Bergenstråle Nilsson



Okej... jag är en aning sen med att tillägga att min systerdotter fyllde 6 år i fredags den 18/3. Ett år äldre och man förstår fortfarande inte hur tiden bara springer iväg.
Ska åka till Olivia senare idag på kalas. :) Har en olustig känsla av att man kommer känna huvudvärk och trötthet efteråt. Det brukar vara ett faktum när man ska på barnkalas. Farligt mycket socker också. Hur ska jag kunna undvika det??

Haha! På tal om att undvika sådant som innehåller socker och kalorier så hittade jag detta:


Kalorier per deciliter dryck
Ju högre alkoholhalt, desto fler kalorier.

• Punsch och likör - 260 kcal
• Konjak och whisky - 245 kcal
• Brännvin, vodka, gin och rom - 225 kcal
• Portvin - 170 kcal
• Vitt vin, sött - 100 kcal
• Rött vin - 70 kcal
• Vitt vin, torrt - 70 kcal
• Starköl - 50 kcal
• Lättöl - 25 kcal

Det är inte nyttigt med alkohol och man inser inte mängden kalorier som faktiskt gömmer sig i dessa goda drycker. :S

Nu ska jag ta och fixa mig så jag är redo när vi väl ska ge oss iväg till kalaset!













Inga kommentarer: