tisdag 29 mars 2011

PoSiTiVe ThInKiNg

När det handlar om livet och allt det tråkiga som vi måste ta oss igenom, gäller det att försöka finna positiva tankar i allt elände. Att forma den dåliga energin som vi använder oss av till att göra den till bra energi. Alla har vi någon gång vaknat upp på morgonen och kanske spillt kaffe på just den tröjan som vi tänkt ha. Redan där påbörjas den negativa energin och den kommer fortskrida igenom hela din dag. Tänker du efter så ser du sambandet med hur vår negativa energi påverkar inte bara oss, utan även allt annat i vår vardag. Prova skriv en lapp till dig själv som du ska läsa på morgonen, just innan du kliver upp från sängen. På lappen ska det stå något som har ett värde för dig. Exempelvis. "Idag blir en dag utöver det vanliga", "Jag kommer att klara provet", eller andra liknande saker. Bär med dig tanken under dagen som går, inte att du ska tänka hela tiden på det som du skrivit. Men ha det i åtanke. Vissa saker kanske inte kan ge resultat redan första dagen, exempelvis om du önskar vinna pengar. Saker och ting har sin tid och plats, men det handlar om positiva tankar och energi hela tiden. Det är inte lätt att se det ljusa i livet när all skit bara ramlar ner över dig. Jag vet, för jag sitter i den sitsen själv. Men jag försöker att vara positiv till att jag inte har det sämre än många andra som får ha det svårt. Jag kan skatta mig lycklig som har de små problemen som jag har. Även om jag ibland anser att det jag bär på är det tyngsta i världen. Men det känns ju alltid så, och det är okej att få känna på det viset också. Vi är inte mer än mänskliga. Ännu en natt då John Blund svek mig... Och ingen VC ringde upp mig heller för den delen. Jag trodde att man åtminstone kunde lita på att de skulle ringa. Men icke det... Vem kan man lita på? Detta var några rader i nattens mörker...

Inga kommentarer: