onsdag 30 mars 2011

SoMeTiMeS

"I say a little prayer for you..."
Ikväll blev jag så enormt varm i både hjärta och själ när jag läste en bekants blogg. Denna tös har inte haft det så roligt den sista tiden och jag ville skriva några välmenade och sanna ord till henne, i hopp om att de skulle nå fram. Hon hade nu lagt upp ett fint inlägg i sin blogg där hon skrivit; "Finns en som har berört mig väldigt mycket och som har skrivit väldigt många stärkande ord och känns verkligen så äkta att få läsa dom sakerna från just dig, för jag vet att du inte har haft/har det själv så lätt alla gånger. Ska jag vara helt ärlig så när jag läste det du skrev började jag faktiskt gråta för att jag vart så rörd, så tack Jenny!^^" Det kändes djupt inne i mig och jag är så glad att mina ord betydde något och att du kan tänka lite på det jag skrev. Jag menade varenda ord. Dagen i sig har annars varit rätt lång... men nu är den över. Faktiskt i nästan 3 timmar nu. Ny dag, nya tag. Nu är det onsdag. Onsdagar brukar vara bra dagar, så jag hoppas att denna tar mig med storm också. Skrev till mina lärare idag, vilket kändes som om 100 kg bara rasade från axlarna. Det behövs oftast inte mycket till så mår man en aning bättre. Det kan vara något som små ord, men som har en stor mening. Exempelvis. "Jag tycker om dig", "Jag älskar dig", "Du är värdefull och unik" mm. Ord är det starkaste vi har och det kan både skada människor och ge fullständig lycka. Det är inte mycket som krävs och det tar inte upp stor del av din tid att säga/berätta för människor vad de betyder för dig, eller något fint som kanske gör dagen bra för en annan person. Vi lever bara en gång, ta tillvara på all den tiden och slösa inte bort den på meningslösa saker. Inser att min blick flackar mellan klockan, tangenterna och skärmen. Det är som om klockan blivit alltmer viktig för mig nu när jag har sömnlösa nätter. 03.00, 03.02, 03.03 etc etc... och nu är klockan 03.07. Väldigt skumt och mycket konstigt av mig. Nåväl... en nattlig bloggerska numer... men det vänder väl också ska ni se. Bara jag hittar tillbaka till lugnet i mig. God Tidig Morgon på er!

1 kommentar:

Sandra sa...

Det känns så skönt att du är en sån otroligt bra person och du har så lätt att förstå alla dom där jobbiga dagarna man kan ha. Jag är glad att jag skriver mina känslor här på bloggen, varför ska jag ljuga om hur man mår. Min blogg har gett mig mycket stöd när jag inte haft de så lätt. Tack vad gullig du är som säger såna fina saker, ibland önskade jag att man kunde få se sig själv från någons annans ögon :) Tror den sista tiden har gjort mig starkare och vågar visa hur jag känner vill inte och tänker inte ta nån skit nå längre om folk inte gillar mig eller min personlighet så behöver dom inte bry sig eller vara med mig. Det finns så mycket skit snack men jag har börjat tänka så här och det är att dom som snackar skit är bara avensjuka eller svartsjuka på mig. ^^ Dina ord värmer väldigt mycket ska du veta, är inte varje dag man hör från någon man är ytligt bekant med såna fina ord så jag värderar dina ord väldigt högt! :)
Vad kul att se att du gillade mitt inlägga tycker du och alla andra är värd att få läsa lite roliga sker! Många kramar till dig från mig <3